Чопська
міська рада

Офіційний веб-сайт

Валерій Самардак: “Взяті восени 2015 року зобов’язання ми виконаємо”

0

На дворі середина березня 2019 року, а це більше трьох років діяльності міської влади після виборів 2015 року. Про зроблену роботу протягом 2018 року та проблематику діяльності міста кореспондент видання “СНК” поспілкувався з Чопським міським головою Самардаком Валерієм Володимировичем.

Валерій Володимирович, пройшло уже більше трьох років діяльності вашої каденції. Ви йшли на вибори з програмою змін у житті міста, а насамперед – це забезпечення містян чистою питною водою, вирішенням питання міського сміттєзвалища, наведення порядку в місті та багато іншого. Що за цей час зроблено?

Дійсно, пройшло вже три роки, і вважаю, що за цей час місто вийшло з темряви як в прямому, так і переносному сенсі слова. Протягом цього часу ми здійснили заміну та встановлення нових енергозберігаючих ламп, тобто повністю освітили наше містечко! Крім того, майже щоквартально здійснюється обслуговування вуличної системи освітлення. Тож місто почало виходити з темряви,  але це не найголовніше. У місті існують споконвічні проблеми, які неможливо вирішити одразу, оскільки вони не вирішувалися десятиліттями. Тому, прийшовши  восени 2015 року в міську раду, ми відразу визначили перелік проблем та питань, які протягом цієї каденції потрібно вирішити.

Як корінний мешканець міста, який тут народився та проживаю, знаю, що питання питної води є найболючішою проблемою. Йдучи на вибори, ми ставили перед собою завдання вирішити питання міського водопостачання. Сьогодні можу стверджувати, що цю проблему протягом наступного року ми вирішимо для значної частини мешканців міста. Дуже багато часу було затрачено на паперову роботу, адже коли в листопаді 2015 року ми прийшли в міську раду, то побачили  майже пусті кабінети. Окремі документи чи то зникли, чи то були викрадені, а щодо будівництва міського водозабору, то ми розпочали все з «нуля». Тоді існував лише проект із негативним висновком державної експертизи. Почалася клопітка робота з розроблення та прийняття міської програми «Питна вода», виготовлення паспортів свердловин, які були пробурені ще у 2008 році, виділення (оформлення) земельних ділянок під фільтрувальну станцію та на самі свердловини, формування технічного завдання на проектування, виготовлення проектно-кошторисної документації на будівництво станції з очищення води та будівництва мережі водопостачання. Усі ці роботи зайняли майже рік часу, адже лише у грудні 2016 року ми отримали позитивний висновок державної експертизи на перший проект — будівництво міського водозабору. Вартість його була  великою. 19 млн. грн. з міського бюджету —  це були непідйомні кошти, тому ми цей проект зареєстрували у державному фонді регіонального розвитку. А далі пішла робота з проведення тендеру на будівництво. Лише після четвертого разу електронних торгів через систему Прозоро було укладено договір на будівництво НФС і восени 2017 року розпочали його будівництво. Частину коштів було виділено з міського бюджету та минулого року з державного  бюджету, через програму підтримки ДФРР ми отримали і використали 5 млн.грн., хоча було заплановано у два рази більше. Як запевнив нас голова Закарпатської ОДА Москаль Г.Г., у цьому році ми отримаємо решту коштів, які не були нам надані минулого року, а це майже 7 млн. грн.  Тим часом уже був готовий і другий проект. Отримано позитивний висновок та проведено відповідний тендер. У середині лютого цього року ми розпочали будівництво своєї міської системи водопостачання,  яка до кінця цього року повинна забезпечити чистою питною водою мешканців багатоповерхівок від вул. Й.Бокшая до Гоголя, ДНЗ «Казка» і Чопську ЗОШ  І-ІІІ ст. №2 ім. Іштвана Сечені, а це майже більше половини мешканців Чопа. Протяжність водяної мережі, яка зараз будується, складає близько 5 км, укладається вона вже з екологічно придатних полімерних труб внутрішнім діаметром 200 мм та забезпечується будівництво нових водяних колодязів, що дадуть можливість підключення мережі до багатоповерхівок. Зараз у міському бюджеті на ці роботи уже виділено 2 млн. грн., на сесії 6 березня  було виділено ще 1,2 млн. грн. Крім того, цей проект також зареєстрований в ДФРР, і я думаю, що з державного бюджету на його будівництво також будуть виділені кошти. Це лише перша черга будівництва мережі, а в подальшому буде виготовлено проектно-кошторисну документацію для продовження будівництва водяної мережі від центральної  частини міста до вул. Пушкіна. Такі роботи будуть продовжуватися і в подальшому, тому через декілька років ми повинні повністю облаштувати наше місто власною мережею водопостачання.

Хочу  висловити подяку  голові Закарпатської ОДА Москалю Г.Г., народним депутатам України Горвату Р.І та Лунченко В.В., директору департаменту економічного розвитку і торгівлі Закарпатської ОДА Ману Д.М., які допомогли  отримати місту кошти з державного бюджету на будівництво міського водозабору та в подальшому сприятимуть отриманню субвенцій  з державного бюджету. Також хочу подякувати депутатам міської ради, котрі підтримують виділення коштів із міського бюджету на вирішення питання будівництва водяної станції та будівництва власної мережі.

Я впевнений, що центральна частина Чопа вже в цьому році буде забезпечена чистою питною водою.

Як редактор газети, мешканець міста, я  також неодноразово спілкувалася з головою Закарпатської ОДА, і він дійсно запевнив, що будівництво міського водозабору є одним із першочергових завдань, і Закарпатська обласна державна адміністрація докладе максимум зусиль, щоб нарешті містяни отримали чисту питну воду. Крім питання водозабезпечення  мешканців водою, що зроблено і що ви плануєте зробити до кінця вашої каденції.

По-перше, нам нарешті вдалося  протягом цього року завершити ремонт даху у ДНЗ «Казка». На жаль, попередній виконавець, з яким був укладено договір про реконструкцію садочка ще у 2014 році так його і не виконав. Протягом 2018 року нам вдалося здійснити капітальний ремонт даху, оновити значну частину внутрішніх приміщень, майже все обладнання у харчоблоці, закупити ще один газовий котел, насос та багато іншого необхідного устаткування, і наші малюки можуть у нормальних умовах виховуватися в садочку. Попереду роботи з проведення утеплення та ремонту фасаду, будівництво нових дитячих майданчиків. Діти — це наше майбутнє, тому чопська малеча повинна протягом дня перебувати у європейських умовах.

По-друге, із березня розпочинається будівництво нової КНС №1 по вул. Петефі та частини каналізаційного колектора. Тендер було проведено у листопаді 2018 року, і  ці роботи ми могли розпочати  ще минулого року, але депутати міської ради тоді не підтримали рішення про виділення коштів на це будівництво. Ми втратили майже 3 місяці часу, але на березневій сесії питання фінансування було позитивно вирішено, і роботи з реконструкції ведуться повним ходом.

Протягом року було проведено капітальний ремонт дворової та внутрішньобудинкової системи водовідведення, облаштування внутрішньоквартальних пішохідних зон новою бруківкою на вул. Берег 18, 82, вул. Молодіжна, 10, Миру, 17, 19, 21, просп. Залізничників, 2, 2А, ВГ, 3, 4, пров. Прикордонників 6,7. Такі роботи також заплановані і на поточний рік. Протягом найближчого часу буде здійснено облаштування новою бруківкою території у пров. Прикордонників 6,7.

Зроблено капітальний ремонт дахів будинків по пров. Прикордонників, 7, просп. Залізничників 1, вул. Миру, 15. Найближчим часом розпочнуться роботи з капітального ремонт даху будинків по вул. Берег, 18, Залізничників, 2, 2А, 2БВГ.  У кінці року було здійснено капітальний ремонт вулиці Перемоги та поточний ремонт майже всіх вулиць міста. Уже з середини березня ми розпочали  роботу з ремонту вулиць, адже кошти для цього ми уже передбачили в бюджеті.

 У планах цього року також будівництво нової КНС №2 по вул. Миру, уже виготовлено та подано на державну експертизу проектно-кошторисну документацію на будівництво нової  КНС№8 по проїзду Миру, буде здійснено капітальний ремонт даху Чопської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 імені Іштвана Сечені.  Влітку плануємо здійснити капітальний ремонт частини вулиці Миру. Жаль, що на березневій сесії міські депутати не підтримали виділення коштів на відновлення тротуарної зони від перехрестя вул. Квітова до вул. Гоголя, де уже проведені роботи з будівництва міської водяної мережі, але маю надію, що на наступній черговій сесії це питання буде вирішено позитивно.

Також можна відмітити, що нами було виділено понад 2 млн. грн. для міського Будинку культури, де була збудована та введена в експлуатацію нова котельня на твердому паливі, адже з 2006 року там не було ніякого опалення. Зроблено ремонт системи теплопостачання, ремонт залів для потреб наших містян.

Також протягом трьох років із міського бюджету було виділено майже мільйон гривень на потреби ремонту міської музичної школи та з нагоди святкування 50-річного ювілею дитячої музичної школи було закуплено білий рояль.

Виділено значну суму коштів на потреби нашої міської лікарні. У 2018 році придбано сучасний УЗД апарат, який навіть дає можливість здійснювати обстеження серця та судин.

Протягом літа було зроблено капітальний європейський ремонт першого поверху, кабінету хімії, даху спортивного залу школи №1, харчоблоку і їдальні ЗОШ №2, тобто у кожній сфері життєдіяльності міста в нас йде повноцінний ремонт, будівництво та оновлення.

Хотілося би висловити слова вдячності депутатам – залізничникам, за сприянням яких у міський бюджет вдалося повернути податок з фізичних осіб, що суттєво збільшило можливість здійснювати такі ремонти.

Також хочу сказати, що не все задумане ми змогли втілити протягом трьох років нашої каденції.  Багато є об’єктивних та суб’єктивних причин. Наприклад, до сьогоднішнього дня  гостро стоїть питання міського сміттєзвалища, яке розташоване на території сусідньої сільської ради. Міською радою було виготовлено детальний план цього об’єкту та подано на громадське обговорення до Тисаашванської сільської ради. На жаль, питання залишається відкритим до сьогоднішнього дня. Така сама проблема зі старою системою теплопостачання в місті — майном залізниці. Місто Чоп уже майже десять років як не користується центральним опаленням, а обшарпані труби залізниця не може прибрати, бо це майно знаходиться в статуті підприємства. Нами було написано величезну кількість різноманітних листів, навіть керівництву уряду, але питання демонтажу застарілих труб теплопостачання вирішити так і не вдалося. Є ще багато інших питань та планів, але зараз найголовніше, щоб міські депутати не гралися в політику, а дійсно дбали про своїх виборців, мешканців міста. Ми всі прекрасно знаємо, що для виконання будь-яких робіт потрібне фінансування, а це відповідно голосування про виділення коштів міськими обранцями. Підсумовуючи вищесказане, хочу відмітити, що взяті на себе зобов’язання восени 2015 року ми виконаємо.

Валерію Володимирову, за три роки Вашої каденції міська рада стала значно відкритішою та прозорішою. Прокоментуйте щодо минулорічного голосування за звільнення секретаря міської ради та одного із ваших заступників?

Я вважаю, що ми всі повинні дотримуватися та виконувати закони нашої держави. Міський голова, депутати міської ради, працівники міської ради – це обличчя  міста. Скажіть, будь ласка, чому депутат боїться публічно прозвітуватися перед мешканцями міста, тим більше, якщо він раніше очолював міську раду?  Чому на громадських слуханнях щодо підняття тарифів на водовідведення, колишній міський голова, теперішній депутат, керівник фракції, встає і виступає щодо підтримки підняття тарифів 50 на 50, а на сесії міської ради говорить зовсім протилежне. Чому депутат, який раніше працював у виконавчій гілці влади, отримуючи  заробітну плату, говорив, що все добре, все правильно ми робимо, а звільнившись, відразу все стало неправильним та поганим, адже тепер він немає можливості заробляти гроші, спекулюючи з комунальним майном. Чому депутат, який очолює постійну депутатську комісію з питань регламенту і законності, подає на засіданні сесії подання щодо звільнення заступника міського голови, грубо порушуючи прийнятий ним же регламент ради, основний закон роботи міської ради? Чому цей же депутат звіт про роботу постійної депутатської комісії, яку він очолює, публічно не оприлюднює. Чого боїться, чому порушує українське законодавство? Чому інший міський обранець  подає  таке ж подання  на звільнення секретаря міської ради без жодних законно підтверджених фактів порушень зі сторони секретаря ради, і знову з порушення норм чинного законодавства? Я реагував та буду в подальшому реагувати на такі порушення, тому прийняті з порушенням українського законодавства  рішення  були ветовані. Я вважаю, що і секретар ради, і заступник міського голови з питань житло-комунального господарства добре працюють на громаду міста, а різноманітні популістські та політично невмотивовані рішення, різноманітні шантажі  чи «договорняки» у нашій раді не повинні мати місце. Мене обрала громада міста, і я дотримуюся законів держави, адже ми всі прийшли працювати на громаду, на покращення життя мешканців міста, а не вирішувати свої приватні кишенькові інтереси, або голосувати лише «зато, щоб все було якнайгірше». Для чого було йти депутатом,  якщо ти не приходиш на засідання депутатських комісій, робочі групи, сесії, а раз чи два прийдеш лише тоді, коли треба попіаритися зі зняттям когось із заступників.  Хочу запитати  міських депутатів, а що від зняття заступників міські дороги стануть кращими, трава буде покошена, вода стане чистішою, буде продовжуватися будівництво чи ремонт, чи для вас є лише одне завдання — заблокувати  роботу міської ради? Давайте конструктивні пропозиції щодо вирішення багатьох нагальних питань, адже у нашому місті їх дуже багато, окремі з яких треба було вирішити уже вчора. Я відкритий до дискусії,  до обговорення будь-яких проблем та питань.

Чому  два роки не можна було вирішити питання зі здачею в оренду приміщення алергологічного відділення солотвинської лікарні. Мною було навіть організовано відвідування депутатами міської ради, які одноголосно говорили про здачу в оренду, а коли  поставало питання  про голосування на сесії, то у них відразу чомусь думка мінялась: вони проти. Нехай і далі міське комунальне майно нищиться, а їм все однаково. Їм все мариться, що хтось, десь, колись та щось на тому заробить. Лише тепер, коли майно майже розкрадено, приміщення розвалюється, з шостого чи сьомого разу проголосували за оренду цього комунального майна.

Питання доступу до ЦНАПу, підтримки комунальних підприємств чи встановлення вуличних камер відеоспостереження, або питання перетворення міської лікарні, чи облаштування міста новими тротуарними доріжками — хіба це не питання підтримки громади міста?

Дуже жаль, що в нас таке законодавство,  коли депутат за якого проголосувало більше двадцяти виборців, тепер морочить голову цілій громаді, майже 9-ти тисячному місту. Морочить сам та ще підбурює інших, які йдуть на повідку в нього. Давайте разом, публічно, відкрито, обговорювати проблеми, а не вирішувати свої особисті, приватні інтереси.

Оскільки Ви зачепили тему дотримання законодавства, у кінці травня позаминулого року майже на всю Україну було публічно проінформовано про вашу кримінальну справу. Пройшло уже майже два роки з моменту відкриття цієї справи, де вона зараз знаходиться, як розслідується.

Ви самі прекрасно знаєте, що якщо були би законні підстави, які би доказували те, що я вимагав чи отримував якийсь хабар чи винагороду, то я напевно уже би не спілкувався з вами сьогодні на початку 2019 року, адже справа була грубо сфальшована. Дякую громаді міста, дякую громадським активістам та голові Закарпатської ОДА, які на початку літа 2017 року вірили мені та підтримали мене.

З цього часу судова справа не розслідується, тобто десь лежить під сукном у прокуратурі області, адже немає що розслідувати.

Я  зі свого боку минулого року звернувся в прокуратуру зі скаргою на бездіяльність прокурора відділу організації діяльності у сфері запобігання та протидії корупції прокуратури Закарпатської області. Щоправда прокуратура спочатку не хотіла вносити відомості про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Лише після мого звернення до суду 12 червня 2018 року було розпочато кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення зі сторони правоохоронних органів Закарпаття. Сьогодні справа знаходиться чи то в НАБУ чи ДБР. На жаль, ні одна зі справ так і не розслідується, адже тоді необхідно буде комусь відповідати за її фабрикування. Я впевнений, що винні у фальсифікації кримінального правопорушення будуть покарані.

У кінці березня  цього року вибори Президента України. Яка ваша позиція та бачення майбутнього нашої держави?

Так, дійсно обираючи Президента ми обираємо курс, яким наша країна рухатиметься протягом наступних років.  Я за те, щоб ми далі продовжували йти своїм шляхом — шляхом євроінтеграції. Сьогодні багато говорять про великі ціни на газ, електроенергію, мале пенсійне забезпечення, але це не вирішує керманич держави. За це все відповідає уряд, який обирають депутати Верховної Ради. Восени будуть вибори депутатів Верховної Ради України, тому ми зможемо вплинути на виконавчу гілку влади. Президент держави відповідає за зовнішню політику та стратегії розвитку нашої держави. У суспільстві йдуть розмови багато чи мало зроблено чинним президентом? Я вважаю, що  дуже багато, адже у країні, що воює з ворогом на сході, за ці роки вдалося знову повноцінно відновити армію, забезпечити   українців безвізовим режимом  відвідування країн Європейського Союзу, відновити мову та віру. Я підтримую та вважаю, що ми й далі повинні інтегруватися у європейське суспільство. Для себе я зробив вибір, адже в чинного президента є план подальшої розбудови нашої країни, тому вірю, що і мешканці міста, що межує з Європейським Союзом, також 31 березня 2019 року підтримають на виборах чинного Президента України. Запрошую всіх прийти на виборчі дільниці та віддати свій голос за європейське майбутнє України.

На завершення хочу сказати, що я завжди відкритий до діалогу, зустрічей, обговорень різноманітних проблем чи питань, тому шановні мешканці, приходьте, питайте, надавайте конструктивні пропозиції щодо покращення нашого міста, адже тільки спільними зусиллями ми зробимо наше місто найкращим.

Інтерв’ю надане журналістом
газети “СНК”