Чоп — місто, яке з двох боків омивається річками: з півдня Тисою, а з півночі Латорицею. Однак, незважаючи на таке вдале гідрологічне розташування, найбільшою проблемою нашого населеного пункту, як це не парадоксально, стало саме водопостачання. Кожен мешканець міста неодноразово стикався з проблемою, коли з кранів по декілька днів не текла вода, хоча через прорив недалеко від будинку утворилося чи не нове озеро. Буває й таке, що через каламутність вода тече така, наче одразу з лікувальними грязями, і навіть після кількох днів відстоювання використовувати для споживання неможливо.
Така ситуація стає цілком зрозумілою, оскільки водозабір на річці Латориці побудований ще у ХІХ столітті призначений для обслуговування поїздів, і аж ніяк не для потреб населення. Тому й не дивно, що десятиліттями не проводилася заміна давно зношеного оснащення. Однак те, що підходить залізничному транспорту аж ніяк не відповідає санітарним нормам споживання води населенням, тобто вона придатна лише для технічного використання.
Для вирішення цієї наболілої проблеми було вирішено сфокусуватися на двох напрямках роботи. Із листопада 2015 року керманичі Чопа ведуть перемовини з керівництвом ВСП «Ужгородська дистанція водопостачання» (на сьогодні вже «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд»), РФ «Львівська залізниця», ПАТ «Укрзалізниця». На перших порах обговорювалося питання щодо передачі водозабору та водопровідної мережі на баланс міста, оскільки міська рада не може виділяти значні кошти на ремонт чужого майна, адже це призведе до нецільового використання бюджетних коштів. Однак для залізниці невигідно передавати ні водозабір, ні мережу, тому що після цього воду потрібно буде закуповувати уже в міста, що тягнутиме за собою значні вкладення.
Разом із тим неодноразово обговорювалося питання щодо заміни застарілого та зношеного устаткування на насосно-фільтрувальній станції, що покращило хоча б частково якість води. Проте суттєвих змін в наявному обладнанні не відбулося. Та сама ситуація склалася й із системою водопостачання. Працівниками міської ради неодноразово фіксувалися й актувалися витоки води, тож залізниці надсилалися не лише листи, а й акти з фотодоказами проривів. Це мало деякий вплив, оскільки взимку цього року працівниками ВСП «Ужгородська дистанція водопостачання» були проведені ремонтні роботи, однак наслідки ремонту, — величезні купи землі, пошкодження тротуарного та дорожнього покриття, — робітники підприємства ліквідовувати не поспішають і до сьогодні. Крім того, з моменту проведення робіт у місті з’явилося ще з десяток аварійних неполадок на водопровідних трубах, а відсутність техніки та працівників у підприємства, яке підпорядковане Львівській залізниці та надає послугу з питного водопостачання, унеможливлює оперативне вирішення постійних проблем.
Розуміючи, що забезпечити містян якісною питною водою за допомогою водозабору на річці Латориці та наявної мережі неможливо, керівництво міста пішло іншим шляхом. Було вирішено будувати власний водозабір на існуючих гідросвердловинах. Для цього ще наприкінці 2015 року розпочалося виготовлення необхідної документації. Тоді ж проведена перевірка гідросвердловин з їхньою подальшою промивкою.
Після виготовлення проектно-кошторисна документація була направлена на державну будівельну експертизу. І в грудні 2016 року проект «Будівництво водозабору на підземних свердловинах по вулиці Миру в м. Чоп» отримав державний позитивний висновок.
Після цього розпочався довготривалий тендер, котрий міська влада оголошувала 4 рази, результатом якого стало підписання договору 1 вересня 2017 року з переможцем ТОВ «Торговий Дім Універсал Україна», котрий зголосився спорудити водозабір за 18 252 000 гривень.
Знаковим днем для міста стало 18 жовтня. Саме цього дня розпочалося будівництво. Тоді ж очільник Закарпатської області Геннадій Москаль заклав капсулу у майбутній фундамент споруди, пообіцявши всіляко підтримувати міську раду у намаганні забезпечити містян якісною питною водою.
«Ця капсула стане символом наполегливості, послідовності та плідної праці багатьох поколінь керівників, працівників та простих мешканців, які приклали свої зусилля для реалізації цього проекту», — зазначається у тексті капсули.
Також того жовтневого дня військовий капелан отець Сергій освятив землю на місці майбутнього будівництва.
Протягом тривалого часу активно ведуться пошуки можливих інвесторів, оскільки міська казна немає таких значних коштів, що потрібні для будівництва. Для створення стартового капіталу депутатський корпус на засіданнях сесій виділив 5 мільйонів гривень. Наприкінці 2016 року проект будівництва міського водозабору був зареєстрований на сайті Державного фонду регіонального розвитку, де отримав позитивні висновки як керівництва області, так і уряду країни. Загалом Чоп потрапив до переліку інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку в Закарпатській області, і вже отримав понад 1 мільйон гривень. Наприкінці 2017 року з державного бюджету було виділено ще майже 900 тисяч гривень. Як запевнили у Кабінеті Міністрів України, фінансування з держбюджету буде продовжено і в наступному році. Крім того, у бюджеті на 2018 рік було закладено ще 3 мільйона гривень на будівництво водозабору.
На сьогодні роботи зі спорудження тривають. Зокрема, вже закладено фундамент майбутнього водозабору, на основу встановлено 3 резервуари для зберігання чистої води та продовжуються роботи з будівництва водозабору безпосередньо.
Крім того, зауважимо, що на державній експертизі знаходиться проект першої черги будівництва власної мережі водопостачання. Однак на засіданні 26 сесії депутатами не було прийнято зміни до міської цільової Програми «Питна вода 2006-2020 роки», а без затвердженої програми неможливе фінансування видатків для реалізації будівництва, а це означатиме «замороження» будівництва. Тож маємо надію, що уже на найближчому засіданні сесії у 2018 році депутати приймуть це рішення і спорудження міського водозабору продовжиться.