Рішенням сорок третьої сесії сьомого скликання Чопської міської ради від 03 жовтня 2019 року № 27 було створене Управління Центр надання адміністративних послуг, як структурний підрозділ Чопської міської ради у вигляді управління без статусу юридичної особи.
Управління Центр надання адміністративних послуг Чопської міської ради (далі – Управління ЦНАП) здійснює свою діяльність за принципом «єдиного вікна», тобто прийом документів та видача результатів послуг здійснюється виключно через адміністраторів Управління ЦНАП.
Основною перевагою Центру є максимальне спрощення отримання адміністративних послуг населенням за мінімальної кількості відвідувань та в найкоротші терміни, а також відсутність контакту суб’єкта звернення з суб’єктом надання адміністративної послуги, що виключає корупційну складову в отриманні адміністративних послуг.
Прийом суб’єктів звернень в Управлінні ЦНАП становить п’ять днів на тиждень без перерви на обід.
Штатна чисельність Управління ЦНАП становить вісім штатних одиниць, але на теперішній час працюють начальник Управління ЦНАП, начальник Відділу надання адміністративних послуг, адміністратор, начальник Відділу державної реєстрації нерухомості, бізнесу та реєстрації місця проживання та два державні реєстратори.
Через Управління ЦНАП надають послуги 7 служб міської ради: відділ архітектури та містобудування, відділ земельних відносин, відділ економіки та інвестицій, відділ міського господарства, служба у справах дітей, відділ реєстраційних дій, управління праці та соціального захисту населення.
Для ефективної реалізації повноважень Чопської міської ради попередньо були укладені Угоди про співробітництво з органами виконавчої влади, а саме: Управлінням Держпраці у Закарпатській області, Управлінням Держгеокадастру в Ужгородському районі Закарпатської області, Департаментом екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації, Управлінням ДСНС в Закарпатській області, сектором Державного агенства водних ресурсів України в Закарпатській області та Головним управлінням Державної міграційної служби України в Закарпатській області.
Завдяки укладеним Угодам мешканці міста мають змогу отримати адміністративні послуги вказаних органів виконавчої влади безпосередньо у місті Чоп, що значно економить час та кошти населення.
З метою найбільш повної реалізації прав громадян України Управлінням ЦНАП були також укладені Угода про співробітництво та взаємодію між Головним управлінням Пенсійного фонду України в Закарпатській області та Меморандум про співпрацю між Ужгородським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги. У відповідності до вищезазначених угод у приміщенні Управління ЦНАП здійснюють прийом громадян представники вказаних структур.
Кількість послуг, які можна отримати в Управлінні ЦНАП, зросла у звітному періоді до 173.
Найбільш популярними послугами, які надані через Управління ЦНАП є послуги: реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання, видача довідки про реєстрацію місця проживання, передача у приватну власність земельних ділянок та жилих приміщень у власність громадян, надання адресних довідок, видача витягів з ДЗК, надання довідки про нормативно-грошову оцінку земельних ділянок, вклеювання фотокарток до паспорта громадянина України при досягненні 25- та 45-ти річного віку.
До місцевого бюджету за надання адміністративних послуг у 2019 році було сплачено 65 850 гривень, з них адміністративний збір за проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 6 227 гривень, адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень 41 930 гривень, плата за надання інших адміністративних послуг 17 693 гривень.
За 2019 рік Управлінням ЦНАП було надано 1292 адміністративні послуги. З них: відділу Держгеокадастру в Ужгородському районі Закарпатської області – 62, РВ ГУ ДМС – 28, Департаменту екології та природних ресурсів – 12, відділ архітектури та містобудування – 14, УПСЗН – 63, відділ земельних відносин – 52, відділ економіки та інвестицій – 32, відділ міського господарства – 26, служба у справах дітей – 4, Управління Держпраці – 2, сектор водних ресурсів – 1, відділ реєстраційних дій – 996.
Державним реєстратором було прийнято та опрацьовано за 2019 рік 140 заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Державним реєстратором було прийнято та опрацьовано за 2019 рік 100 заяв у сфері державної реєстрації фізичних та юридичних осіб підприємців, та було надано довідок населенню у кількості 2276 шт.
У 2019 році в рамках Програми «U-LEAD з Європою» в приміщенні за адресою вул. Головна, 43, де розташоване Управління ЦНАП, був проведений ремонт, замінено вікна та двері, підлогу, а також обладнано санвузол та пандус з урахуванням потреб людей з особливими потребами. У 2020 році планується отримання меблів, оргтехніки та програмного забезпечення для потреб Управління ЦНАП за вказаною програмою.
В приміщенні Управління ЦНАП бажаючі можуть скористатися інформаційними стендами або отримати консультацію безпосередньо від адміністраторів. Зокрема надаються роз’яснення стосовно переліку документів, необхідних для отримання адміністративних послуг, строків їх надання, способу отримання результату, суми оплати (у випадку платності послуги) тощо.
На офіційному сайті міської ради в рубриці «Управління Центр надання адміністративних послуг» у повному обсязі розміщена інформація про режим роботи Управління ЦНАП, його функції, завдання та основні напрями діяльності, працівників Управління ЦНАП, а також нове в отриманні адміністративних послуг.
Важливим показником роботи Управління ЦНАП є відсутність скарг від громадян щодо отримання послуг та роботи адміністраторів та реєстраторів. Черги в Управлінні ЦНАП відсутні, тому що адміністратори та реєстратори оперативно приймають документи, надають всю необхідну інформацію щодо вимог отримання послуг згідно чинного законодавства. Багато наших відвідувачів оцінили якість надання адміністративних послуг у книзі відгуків і пропозицій, яка розташована у секторі інформування на видному і доступному місці.
У 2019 році в приміщенні Управління ЦНАП встановлено POS- термінал для сплати за надання адміністративних послуг, що значно здешевило та спростило процедуру оплати для відвідувачів.
Пріоритетним напрямком для розвитку Управління ЦНАП є створення автоматизованої робочої станції для здійснення прийому документів для виготовлення паспорта громадянина України у формі ІD-картки та паспорта громадянина України для виїзду за кордон. Робота по вирішенню питання закупівлі обладнання для видачі паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон та організації захищених каналів зв’язку ДМС для доступу до підсистеми оформлення документів, що підтверджують громадянство та посвідчують особу та надавання зазначених послуг через Управління ЦНАП є актуальною, доцільною, спрямованою на підвищення рівня і якості обслуговування мешканців міста.
Управління ЦНАП постійно удосконалює свою роботу, розширює спектр послуг, забезпечує комфортне перебування відвідувачів в Управлінні ЦНАП та високу якість обслуговування. Велика увага приділяється підвищенню рівня професіоналізму, обізнаності адміністраторів та реєстраторів щодо надання адміністративних послуг. Вся робота в Управління ЦНАП спрямована на якісне обслуговування населення за якомога коротший термін з дотриманням вимог чинного законодавства.