Чопська
міська рада

Офіційний веб-сайт

За несвоєчасну оплату комунальних послуг українцям будуть нараховувати пеню

0

В Україні введено в дію Закон № 2189-VIII від 9 листопада 2017 року  «Про житлово-комунальні послуги», відповідно до якого з 1 травня 2019 року за несвоєчасну оплату комунальних послуг українцям будуть нараховувати пеню відповідно до умов  укладеного договору.

 Статтею 26 Закону передбачено відповідальність у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги.

Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.

Виконавець комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу електричної енергії та природного газу) має право обмежити (припинити) надання відповідної комунальної послуги її споживачу незалежно від обраної моделі організації договірних відносин у разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця. Таке попередження надсилається споживачу не раніше наступного робочого дня після спливу граничного строку оплати комунальної послуги, визначеного законодавством та/або договором про надання відповідної комунальної послуги.

Відповідно до Закону, електроенергію і газ постачатимуть виключно за індивідуальними договорами. Щодо решти послуг (опалення, постачання холодної і гарячої води, водовідведення, вивезення сміття) користувачі зможуть самі обирати, укладати індивідуальні чи колективні договори із постачальником. При цьому різні послуги можуть постачатися за різними моделями, наприклад, одна багатоповерхівка може обрати індивідуальні договори для опалення і колективні — для водопостачання і водовідведення.

Отож, починаючи з 1 травня 2019 року споживачам дається рік, щоб укласти індивідуальні чи колективні договори з постачальниками послуг.

Якщо мешканці багатоповерхівки не домовилися щодо типу договору, із кожним споживачем укладають індивідуальний договір з уточненням, що співвласники організовують технічне обслуговування, поточний та капітальний ремонт власним коштом.

Чинні на сьогодні договори про отримання комунальних послуг продовжують діяти до набрання чинності нових, укладених відповідно до цього закону.

Принагідно нагадуємо, що відповідно до статті 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до житлово-комунальних послуг належать:

1) житлова послуга – послуга з управління багатоквартирним будинком.

Послуга з управління багатоквартирним будинком включає:

утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньо будинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо;

купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку;

поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку;

2) комунальні послуги – послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

 

Нагадуємо, що для отримання безоплатної правової допомоги, Ви можете звернутися до Ужгородського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги  працює за адресою: м.Ужгород, вул. Загорська, 51. Конт.тел. (0312) 64-15-03. Графік роботи: без обідньої перерви, понеділок – четвер 09.00-18.00, п’ятниця 09.00-16.45 за київським часом.