Уряд України постійно дбає про покращення життя українського народу. Одним із нововведень у 2018р. є надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка”, вартість якого має становити до 5000,00 грн. і видаватись у пологовому будинку при виписці мами із немовлятком додому. Даний пакунок є хорошою підмогою для молодих мам.
Ще одним нововведенням для органів соціального захисту є новий вид допомоги
- тимчасова соціальна допомога ,непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку , але не набула права пенсійну виплату,
Багатогранна робота Управління праці та соціального захисту населення Чопської міської ради проводиться двома відділами установи. Функції призначення всіх видів допомоги, пільг та субсидій покладено на відділ соціального захисту управління.
Обов’язки планування, виплати державних допомог, компенсацій, пільг, субсидій на оплату ЖКП та твердого палива ,утримання апарату управління, контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, контроль за дотриманням законодавства у галузі оплати праці, легалізації , питання гендерної політики, насильства у сім’ї , призначення компенсації учасникам ліквідації на ЧАЕС, укладання договорів та актів виконаних робіт з надавачами послуг, покладено на відділ бухгалтерського обліку та праці управління.
Відділ бухгалтерського обліку та праці управління
За 9 місяців 2018р. управлінням проведено касових видатків на суму 21296816,0 грн. у тому числі виплати із державного бюджету на суму 632490,00 грн, а, саме,
- Надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово – комунальних послу – 56241,00 грн;
- Виплата матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби – 1378,00 грн;
- Оплата за санаторне – курортне лікування із застосуванням сучасних технологій постраждалих учасників Революції гідності та учасників антитерористичної операції – 16372,00 грн;
- Виплати на соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 41457,00 грн.;
- Щорічна разова грошова допомога ветеранам війни і жертвам нацистських переслідувань та соціальна допомога особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною – 546060,00 грн;
- Оплата по заходах соціального захисту дітей, сімей, жінок та інших найбільш вразливих категорій населення – 5554,00 грн;
- Оплата заходів із соціальної, трудової та професійної реабілітації інвалідів – 6822,00грн.
Видатки місцевого бюджету за 9 місяців поточного року становлять 20664326,00грн
У тому числі:
- на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, особам які не мають права на пенсію, особам з інвалідністю , дітям з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, тимчасової соціальної допомоги,непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку , але не набула права пенсійну виплату, допомоги по догляду за особами з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю I групи, а також за особою, яка досягла 80 – річного віку – 8428414,00грн;
- на виплату пільг та субсидій на оплату житлово – комунальних послуг окремим категоріям громадян відповідно до законодавства, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, послуг зв’язку, надання інших пільг відповідно до законодавства – 10588168,00 грн;
- на виконання місцевої Програми «Турбота» – 140650,00 грн.а саме:
0813242 сума/чол | 0813160 сума /чол | 0813191 сума/чол | Разом сума/чол | |
Одноразова допомога мешканцям міста, які опинилися у СЖУ | 60100/79 | 60100/79 | ||
Однораз. допомога учасникам і членам сімей АТО | 2000/5 | 2000/5 | ||
Допомога 80- ти річним | 15000/30 | 15000/30 | ||
Одноразова матеріальна допомога до Пасхальних свят | 11600/58 | 11600/58 | ||
Допомога на поховання | 4000/4 | 4000/4 | ||
Соц. послуги | 22224,11/16 | 22224,11/16 | ||
Одноразова допомога воїнам-інтернаціоналістам | 6400/32 | 6400/32 | ||
Послуги зв’язку | 626,11 | 626,11 | ||
Одноразова допомога учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС | 6000,/30 | 6000,0/30 | ||
Оплата послуг ГО угорців міста Чоп | 10000,0/45 | 10000,00/45 | ||
Одноразова допомога інвалідам,вдовам та учасникам ВВВ до 9 Травня | 2700,00/24 | 2700,00/24 | ||
РАЗОМ | 108700/251 | 22224,11/16 | 9726,11/56 | 140650,22/323 |
Протягом звітного періоду управлінням розроблено 9 паспортів бюджетних програм по
21 підпрограмі. Зроблено бюджетні запити на 2018 та 19 -20 роки по цих же програмах.
Розроблено та затверджено 24 кошториси та плани асигнувань на 2018р. по місцевому бюджету та 6 по державному бюджету.
Із зміною посадових окладів розроблено та затверджено штатний розпис працівників управління.
У зв’язку з необхідністю фінансування пільг та субсидій внесено ряд змін до місячних планів асигнувань. Сформовано 50 довідок про зміну плану асигнувань. Сформовано 700 платіжних доручень.
Укладено 26 договорів з надавачами послуг та товарів. У тому числі укладено 6 трьохсторонні договори для оздоровлення учасників АТО та інвалідів, виготовлення протезів гомілки та молочної залози.
Вперше у 2018р. функції оплати засобів реабілітації покладено на місцеві органи соціального захисту. Управлінням оплачено протези гомілки у сумі 54000,00 грн.
Сформовано та подано 62 заявки на фінансування до фінансового управління , фонду соціального страхування та департаменту соціального захисту Закарпатської ОДА,
Сформовано базу багатодітних сімей та видано 9 посвідчень батькам багатодітних сімей та 35 посвідчень дітям із багатодітних сімей.
Щомісячно подаються звіти по ЄСВ, дитячих допомогах, пільгах, субсидіях, одноразової матеріальної допомоги малозабезпеченим громадянам та інвалідам, посвідченнях багатодітних сімей, звіти по заборгованості виплат до фіскальної служби, департаменту соціального захисту Закарпатської ОДА, Управління казначейської служби в Ужгородському районі.
Щоквартально подається фінансова, бюджетна звітність , Форма 1-ДФ до Управління казначейської служби в Ужгородському районі, до фіскальної служби.
У 2018 році звітність подається на паперових носіях та в АС «Є-Звітність». Налагоджена робота із казначейською службою через ПТК «Клієнт казначейства – Казначейство».
Протягом 9-ти місяців сформовано 90 списків на виплату одноразової матеріальної допомоги. Кожний список підлягає шифруванні для верифікації виплат згідно Постанови КМУ № 151. До кожної виплати , яка проводиться готівкою ( державні допомоги сім’ям з дітьми, субсидії на придбання твердого палива та скрапленого газу, одноразова матеріальна допомога, компенсація учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС) готується зведений реєстр, який підписується УПСЗН та органами казначейської служби.
Працівники відділу бухгалтерського обліку та праці працюють в комп’ютерних програмах: M.e.doc, ARM бюджетна установа, РМ (державний бюджет), CMSClientNG згідно Постанови КМУ № 151, Mereza.
Міською робочою групою з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати, за січень – вересень 2018 року проведено 3 засідання, на кожне з яких складено протокол та внесено його до журналу ведення протоколів.
Щомісячно проводиться моніторинг платників податків, які виплачують заробітну плату нижче законодавчо встановленого мінімуму. Протягом 9 місяців поточного року було проведено профілактичні бесіди із 2 товариствами та 4 фізичними особами-підприємцями.
На дані засідання було надіслано 2 листи-запрошення організаціям та 12 – членам комісії.
Міською комісією з питань своєчасності і повноти сплати податків та погашення заборгованості із заробітної плати та інших соціальних виплат за вказаний період проведено 5 засідань, на кожне з яких складено протокол та внесено його до журналу ведення протоколів.
На дані засідання було надіслано 31 лист-запрошення боржникам зі сплати ЄСВ та 4 – членам комісії, а також – 2 листа про надання графіку погашення заборгованості із виплати заробітної плати КП ЧМР «Водоканал Чоп» та МКП ЖКГ «Тиса».
Проведено 3 засідання міської координаційної ради з питань сім‘ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання насильству в сім’ї та протидії торгівлі людьми, на кожне з яких складено протокол та внесено його до журналу ведення по КМО протоколів.
Прийняття участі у засіданні суду з питань опіки та піклування (двічі)
Підготовка запитів до опікунів відносно подання звітів щодо опіки над недієздатними особами (7, з них 2-повторно).
Проведення спільних із соціальним інспектором актів обстежень матеріально-побутових умов проживання осіб, які визнані судом недієздатними та перебувають під опікою (6).
У межах інформаційної кампанії для населення протягом січня-вересня 2018 року було підготовлено статті на теми:
- щодо питання попередження насильства в сім’ї – «Попередження насильства в сім’ї – зміни в законодавстві», оголошення про можливість отримання безоплатної вторинної правової допомоги жертвами домашнього насильства, «Коли найрідніша людина – тиран» (3);
- щодо питання гендерної рівності – «Гендерна рівність у трудових відносинах» (1);
- щодо питання торгівлі людьми – «Як вберегти дитину від сучасного рабства» (Пам’ятка батькам)» (1);
- щодо необхідності отримувати легальні доходи – «Легалізація зайнятості населення та виплати заробітної плати» (1);
- оголошення щодо надання послуг з професійної адаптації учасників АТО та про вакантну посаду в ПАТ «Укрпошта» (2);
- оголошення про оприлюднення відомостей про проведення повідомної реєстрації колективних договорів (угод) (4).
Було проведено повідомну реєстрацію (перевірено на відповідність трудовому законодавству та автентичність примірників) 6 колективних договорів та 1 додатку до колективного договору, інформацію по яких внесено до журналу повідомної реєстрації колективних договорів та підготовлено 6 рекомендаційних листів до даних договорів.
Було прийнято заяву про надання послуг із соціальної та професійної адаптації від 1 учасника бойових дій-учасника антитерористичної операції та видано йому направлення щодо вибору напряму професійного навчання, інформацію по якому було внесено до журналу обліку учасників антитерористичної операції, постраждалих учасників Революції Гідності, які звертаються для отримання послуг із соціальної та професійної адаптації.
Було підготовлено запити до комунальних підприємств Чопської міської ради «Чистий Чоп» та «Водоканал Чоп» про визначення робочих місць для проходження у 2018 році громадянами міста альтернативної (невійськової) служби, подання та проект розпорядження міського голови «Про визначення місць проходження альтернативної (невійськової) служби». Надано відповідь до ДСЗН Закарпатської ОДА про визначення цих місць.
З Підготовлено запити до комунальних підприємств Чопської міської ради «Чистий Чоп» та «Водоканал Чоп» про визначення видів суспільно корисних робіт для відбування засудженими та порушниками покарань та стягнень у виді громадських робіт, подання і проект рішення виконавчого комітету «Про визначення об’єктів та видів суспільно корисних робіт для відбування засудженими та порушниками покарань та стягнень у вигляді громадських робіт на території Чопської міської ради в 2018 році» та пояснююча до нього. Надано відповіді до Ужгородського міськрайонного відділу з питань пробації та Ужгородської місцевої прокуратури про визначення цих об’єктів та видів робіт.
Підготовлено відповіді до Закарпатської обласної ради та ДУ «Центр пробації» в Закарпатській області щодо визначення переліку об’єктів, на яких порушники виконують оплачувані суспільно корисні роботи, та їх види.
Проведено роботу з розробки проекту «Програми зайнятості населення м.Чоп на 2018-2020 роки» (з додатком до неї), підготовлено подання про її схвалення на засіданні виконавчого комітету та затвердження на сесії з пояснювальними записками до проекту.
Підготовлено запити щодо стану нормування праці до 4 організацій м.Чоп та надано відповідь до ДСЗН Закарпатської ОДА.
Встановлення оновлення та внесення кодів програмної класифікації до програмного забезпечення MEREZA.
Внесення плану закупівель на 2018 рік на електронний майданчик ProZorro (12 найменувань).
Внесення інформації та накладання електронних підписів на договори та звіти на сайті Edata:
- договори – 10 за І-ІІІ квартал 2018 року та 9 – за IV квартал 2017 року;
- акти до договорів – 10 за І-ІІІ квартал 2018 року та 9 – за IV квартал 2017 року;
- квартальні, піврічні та річні звіти – 71 звіт по КПК за І квартал та І півріччя 2018 року та 3 зведені звіти – за IV квартал 2017 року;
Підготовка змін до розпоряджень про міську робочу групу з легалізації, комісію з питань погашення заборгованості, координаційну раду – подання та проекти розпоряджень (3).
Виконання розпоряджень голови Закарпатської ОДА та Чопського міського голови:
- щоквартально – 5
- щопіврічно – 3
Відповідь на листи ДСЗН Закарпатської ОДА:
- щомісячно – 3
- щоквартально – 1
Виконання звітів до ДСЗН Закарпатської ОДА:
- щоп’ятниці – 1
- щомісячно – 11
- щоквартально – 7
- щопіврічно – 1
Підготовка запитів до установ про надання інформації – 12.
Відповідь на поточні листи – приблизно 10.
Підготовка інформації для відділу економіки та інвестицій щодо соціально-економічного розвитку м.Чоп за січень-серпень 2018 року.
Відділ соціального захисту управління
Станом на 01.10.2018 р призначено всіх видів державної соціальної допомоги та оформлено особових справ – 435.
Проведено перерахунок особових справ по державній соціальній допомозі з 01.07.2018 у зв’язку зі збільшенням прожиткового мінімуму – 112.
Призначено субсидії та оформлено особових справ: на ЖКП з травня 2018 по вересень 2018 – 383, готівкою з січня 2018 по вересень 2018 – 23.
Нараховано для повернення мешканцям Чопа частини невикористаної суми субсидії – 124.
Зроблено запитів надавачам ЖКП – 42.
Зроблено запитів до ДФС та ПФУ щодо доходів одержувачів субсидії – 24.
Видано довідок та повідомлень – 931.
Отримано та видано 5 «пакунків малюка».
Формування щотижневої, щомісячної, щоквартальної, піврічної, щорічної звітності по всіх видах допомог, субсидії, «пакунок малюка» – 405.
Сформовано виплатних відомостей по всіх видах державної соціальної допомоги, списків одержувачів субсидії для організацій-надавачів жкп (паперові та електронні) – 345.
Сформовано реєстрів нарахувань по всіх видах державної соціальної допомоги та субсидії – 50.
Поставлено на облік внутрішньо переміщених осіб – 19.
Формування та подача щоденної інформації – актуальна база даних внутрішньо переміщених осіб.
Встановлено оновлення до програмного забезпечення «Житлова субсидія» – 52, АСОПД -84.
Проведення обміну актуальними базами даних з ЦРЗ, ПФУ, Ощадбанком по пенсіонерах та внутрішньо переміщеним особам – щомісячно.
Подача актуальних баз даних «Житлова субсидія», АСОПД, ЄДАРП до Департаменту СЗН, Мінсоцполітики – щомісячно.
Постійне поповнення та коригування бази Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП), шляхом формування та внесенням змін електронної картки пільговика. Після опрацювання даних особам пільгової категорії виписується підтверджуючий документ їх права на пільгу (посвідчення, довідка).
Станом на 01.10.2018 року в базі ЄДАРП перебуває на обліку 2444 осіб пільгової категорії громадян міста Чоп.
Щомісяця приймаються розрахунки від підприємств надавачів житлово-комунальних послуг. На підставі поданих звітів проводиться електронна звірка інформації про надані пільги з електронною базою Реєстру пільговиків
Налагоджена тісна співпраця з громадськими організаціями ветеранів та інвалідів у вирішенні питань соціального захисту ветеранів та інвалідів міста. Всі усні звернення громадських організацій ветеранів та інвалідів, що надходили, вирішувались в робочому режимі. Щомісячно та щоквартально надаються звіти в Департамент соціального захисту населення облдержадміністрації.
Підготовлено та подано 131 проект на одержання матеріальної допомоги
Державний соціальний інспектор
Станом на 01.10.2018 року проведено:
56 обстежень умов заявників з метою визначення складу сім’ї, ступеня нужденності та можливостей знаходження додаткових джерел для існування шляхом опитування осіб, які входять до складу сім’ї, що звертаються за призначенням державної соціальної допомоги, одинокі матері.
25 вибіркових обстежень цільового використання допомоги з представником
Чопського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
152 перевірки обстеження сімей, проведених з метою їх права на призначення допомоги.
47 перевірок по ідентифікації, фактичного місця проживання ВПО , як одержувачів соціальних виплат та пенсій.
72 перевірки-обстеження умов громадян міста Чоп, для визначення ступеня нужденності , які звернулись за матеріальною допомогою в зв’язку з скрутним матеріальним становищем.
55 актів обстежень по визначенню фактично проживаючих осіб, у житлових приміщеннях для подання на комісію по вирішенню питань при призначенні субсидій.
9 обстежень сімей над якими встановлено опіку , які за станом здоров’я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати обов’язки а також потребують сторонньої допомоги .
За період готувались матеріали для проведення засідань комісії 6 (шість) по призначенню соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, по призначенню ДСД , та субсидій з них зроблено витяги з протоколів по кожній особі.
Щомісячно робляться звіти по моніторингу здійснення контролю за виплатами ВПО, моніторинг за фактичним проживанням, по перевіркам цільового використання виплат при народженні , моніторинг призначення соціальних виплат ВПО, звіти по судовим справам .
Постійно проводиться роз’яснювальна робота з питань надання державної соціальної допомоги при народженні дитини та інших видів соціальної допомоги
Проводиться прийом громадян з подальшою реєстрацією 815 заяв.
У зв’язку з чисельними зверненнями мешканців Чопа щодо призначення житлової субсидії затвердженого постановою КМУ 21.10.1995 №848 в редакції Постанови КМУ від 27.04.2018 № 329 щоденно проводяться консультації та методичні допомоги по заповненню заяв та нових декларацій.
Проведена перевірка ДСД. Під час перевірки у кожній особовій справі отримувача соціальної допомоги соціальним інспектором спільно із регіональним координатором аналізувалося , перевіряється призначення соціальної допомоги, за яким здійснювалась виплата у грудні 2017 року, а також усі призначення за 2016-2017 роки. 58 справ.