Чопська
міська рада

Офіційний веб-сайт

У ЗОШ №1 говорили про попередження проявів кібер-буллінгу в учнівському середовищі (ФОТО) / Az iskolások körében előforduló kiber-megfélemlítésekről tartanak előadásokat az 1. sz. Középiskolában

0
Інтернет прийшов у наше життя, ставши невід’ємною частиною найближчого оточення. Те, що для нас, покоління до комп’ютерного дитинства, виглядає інновацією, для сучасних дітей є звичною буденністю. Вони швидко орієнтуються у віртуальному світі, відкривають власні способи використання новітніх можливостей інформаційно-комунікаційних технологій, визначають свої уподобання, розвивають нові потреби.
Часто весь  цей світ залишається багато в чому невидимим для дорослих, які не мають стільки часу, щоб пройти тими ж шляхами кібер-простору, якими блукають їхні діти. Проблема полягає в тому, що в своїх природних експериментах із засвоєнням навколишнього середовища діти стикаються з небезпеками і у віртуальному просторі.
Однією із найгостріших проблем взаємодії дитини з інтернетом є небезпека зіткнення з агресивними нападами, які називають кібер-буллінгом.
Кібертероризм є потужним засобом психічного насильства і стає частою причиною душевних страждань та психічних розладів молоді. З цим явищем потрібно боротися!
У Чопській ЗОШ І-Ш ступенів №1 практичний психолог Федчик Т.М. протягом  лютого проводить превентивну роботу з попередження проявів кібер-буллінгу в учнівському середовищі  з учнями 5-11 класів. У роботі застосовуються тренінгові вправи,  тематична презентація, проводяться обговорення, бесіди.

Az internet immár beépült az életünkbe, és a közvetlen környezetünk elválaszthatatlan részévé vált. Mindaz, ami nekünk, a komputer előtti generáció számára még újdonságnak számít, az a mai gyerekek szemében már a mindennapok része. Ők villámgyorsan tájékozódnak a virtuális világban, megtalálják az informatív-kommunikációs technológiák adta lehetőségek testreszabott alkalmazását, megállapítják saját preferenciáikat, és új szükségleteket alakítanak ki.

Az esetek többségében ez a világ a szülők számára láthatatlan marad, mert nincs elegendő idejük arra, hogy lépést tartsanak a kibertér előrehaladásával, amelyben a gyermekeik már otthonosan mozognak. A gondok akkor támadnak, amikor a környezet megismerésének közepette a gyerkőcök találkoznak a virtuális tér veszélyeivel.

A legnagyobb veszélyek egyikét a gyermekeinkre nézve az interneten terjedő cyberbullying vagy más elnevezéssel kiber-megfélemlítés képezi.

Ez egy új típusa az elsősorban tinédzser korúak közt tapasztalható iskolai kiközösítésnek, pszichikai erőszaknak, ami súlyos lelki sérüléseket idézhet elő a fiataloknál. Ezzel a jelenséggel fel kell venni a harcot!

Az I-III szintű Csapi 1. Sz. Középiskolában Fedcsik T. M. gyakorló pszichológus tart februárban foglalkozásokat az 5-11. osztályos tanulók körében a cyberbullying okozta lelki sérülések megelőzése érdekében.

A foglalkozások zömét a különböző tréningek, tematikus bemutatók, megbeszélések és viták képezik.